המחירים אינם כוללים מע"מ - להזמנות חייגו: 052-8505209 אזוה"ת מודיעין עילית

איך לבחור שכונה חדשה למגורים?

בחירת שכונת מגורים

החלטתם לחפש שכונה או עיר חדשה למגורים? כפי שאתם בטוח יודעים יש לכך השלכות רבות על חייכם. האתר שלנו לא עוסק בהשקעות נדל"ן ולכן לא נדבר על איך לשקול רכישת דירה בשכונה. המאמר יעסוק רק בהיבט של החיים עצמם בשכונה ומה צריך לשקול ולבדוק בכל שכונה לפני מעבר אליה.

מה הם הדברים שצריך לבדוק על השכונה לפני מעבר?

לכל שכונת מגורים יש אינספור מאפיינים שונים שלהם השלכות קטנות וגדולות על החיים ויהיה קשה מאוד לעבור על הכל ולכן במאמר הזה לא נתיימר לכסות את הכל אלא ניתן רשימה של טיפים קטנים שכל אחד מהם ראוי להיות מאמר בפני עצמו. הטיפים כפי שציינו התמקדו בחיים עצמם בשכונת מגורים.

נתוני פשיעה בשכונה

שימו לב שנתוני פשיעה לא נגישים בקלות רבה, אין אתר שבו ניתן פשוט להזין את השכונה והאתר יציג את נתוני הפשיעה של השכונה. אם בכל אופן השכונה מופיע בקלות באינטרנט באתרים על נתוני פשיעה, כנראה שזהו לא נתון חיובי. הדרך הכי טובה היא להוריד מפות פשיעה מאתר מאגר המידע הממשלתי ולבדוק את השכונה המתוכננת.
שימו לב שפשע לצערינו תמיד קיים, אז הנתון שאתם מחפשים הוא כמות הפשע, בהשוואה לכמות אוכלוסיה, בהשוואה לשכונה שבה אתם גרים כרגע. כך תקבלו נתון שתוכלו להבין.

מאפיינים דמוגרפיים. 

מה סוג האוכלוסייה, ערבים, יהודים, דתיים חילונים, ועוד. יש אנשים שזה לא משנה להם, ויש אנשים שיעדיפו שכונה שתואמת את אורח חייהם. חלק מהמידע הזה נגיש בקלות באינטרנט וחלקו מצריך חיפוש יותר מעמיק. לחילופין, ניתן להסתובב בשכונה ולנסות לשאול תושבים שאלות.

פעילות המרכז הקהילתי

פעילות המרכז הקהילתי יכול להעיד על איכות השכונה, כמה התושבים מאוחדים למיזמים משותפים, האם השכונה צעירה ומלאה בילדים או שכונה מבוגרת. כמובן שזה לא עניין של טוב או לא טוב, אלא עניין נטו של התאמה.

כמות גינות, בתי כנסת, גני ילדים, ועוד.

כל הדברים האלו מלבד עניין השימוש העצמי במקומות אלו, יעיד על אופי השכונה וסגנון החיים בה. שוב, זכרו להשוות לשכונה הנוכחית שלכם.

צפיפות הרחובות

יש חניה בקלות ברחבי השכונה או שקשה מאוד עם חניה? במידה ואתם בעלי רכב ובדירה החדשה אין חניה פרטית, הפרט הזה יכול להיות עניין של חצי שעה בכל יום, נתון שבהחלט כדאי לקחת בחשבון.

מזג אויר

בהנחה ואתם לא עוברים לשכונה סמוכה באותה עיר, ולפעמים אפילו אם כן, הבדל מזג אויר יכול להיות מהותי. אם תרגלתם לאויר הקריר של ירושלים, יכול להיות שיהיה קשה לאויר לחום של הדרום או המרכז. 

וותק השכונה

לשכונה ותיקה יש ייתרונות של ביסוס של מרכזים כמו מרכזי סחר, תחב"צ ועוד, בנוסף כנראה שאופי השכונה קבוע ולא הולך להישתנות בקלות. לשכונה צעירה יש חסרון של גמישות זמנית באופי השכונה, לפעמים חסר דברים בשכונה כמו חנות שונות ועוד. וותק השכונה יעזור לכם לדעת אם יש גורמים שעדיין עתידים להשתנות.

מקומות מסחריים נחוצים

סופר מרקט קרוב לבית, בריכה ציבורית, קניון, קולנוע, מסעדה. כל אלו ועוד אם התרגלתם למרחק הליכה, תוודאו שבשכונה החדשה סידור העניינים מתאים לכם.

תחב"צ

מה מצב התחבורה הציבורית באזור, האם יש קווים נוחים? רכבות? תדירות?

מוסדות לימוד לילדים

מיקום המוסדות, נוחות, סגנון ועוד.

תכנון עירוני

לפעמים בחרתם בדירה עם נוף הררי מדהים ולא זכרתם שלפעמים הרים הופכים לשכונות חדשות… אולי הפארק שלכם עומד להפוך למרכז מסחרי? ואולי בכלל הדירה שאתם עוברים עליה מיועדת לפינוי בינוי? כל הדברים האלו קרטיים לאיכות החיים שלכם וכדאי לבדוק לפני מעבר.

עליית מחירים

כפי שציינו המאמר הזה לא עוסק בהיבט הנדלני של מעבר דירה. אבל גם להיבט של מגורים נטו, יש משקל של עליית מחירי דיור. אם אתם שוכרים דירה, עליכם לקחת בחשבון שהשכונה שבה בחרתם יש סטטיסטיקה של עליית מחירי שכירות של 5 אחוז בשנה. אולי אין עלייה. בכל אופן זה נתון שכדאי תמיד לבדוק.

 

חשבתם על טיפ שפספסנו? מוזמנים לדבר איתנו. ולא לשכוח לבקר בעמוד ערכות למעבר דירה שיעשה לכם חיים קלים בכל תהליך האריזה. תודה רבה, מקווים שהמאמר עזר לכם. 

 

Call Now Button